Employee benefits met loyalty marketing
Het personeelstekort blijft groot en deze krapte op de arbeidsmarkt vraagt veel van jou als werkgever. De rek is eruit. Als werkgever kun je de portemonnee niet blijven trekken om aan de salariseisen van (nieuwe) medewerkers te voldoen. Wat je als werkgever dan wel kunt doen om personeel aan te trekken en te behouden? Speel in op plezier, vitaliteit en betrokkenheid met employee benefits!
Een sterk werkgeversmerk
Wist je dat aantrekkelijke employee benefits voor 92% van de werknemers van invloed zijn op hun algemene werktevredenheid? Het laat zien dat het bedrijf waarde hecht aan haar medewerkers en geeft om hun algehele welzijn, wat leidt tot minder verloop. Employee benefits worden dan ook steeds belangrijker in het aantrekken en behouden van personeel. Het is dé manier om jouw organisatie als werkgever te onderscheiden van andere werkgevers.
De sleutel tot succes
Een belangrijke randvoorwaarde voor succes is dat de aangeboden benefits aansluiten op de wensen en de behoeften van jouw werknemers. Dit wensenlijstje is echter voor iedere werknemer weer anders, afhankelijk van leeftijd, geografie, inkomen en interesses. Een gezonde work-life balance is bijvoorbeeld iets waar de nieuwe generatie werknemers veel waarde aan hecht, terwijl een oudere generatie zich meer richt op mobiliteit en pensioenvoorzieningen. Door deze verschillen kan het als HR-afdeling moeilijk zijn om te beslissen waar je goed aan doet om iedereen tevreden te houden.
Benefitsplatform
De sleutel tot succes voor werkgevers ligt in moderne benefits technologieën. Een digitaal employee benefits platform biedt tal van voordelen voor zowel werkgevers als werknemers.
Voor werkgevers vereenvoudigt een employee benefits platform het administratieve proces. Het verbetert de communicatie en het verhoogt de betrokkenheid van werknemers. Daarnaast biedt het platform waardevolle inzichten en rapportage-opties voor het optimaliseren van het benefits programma. Via de Werkkostenregeling (WKR) kan je als werkgever bovendien een groot deel van de kosten declareren.
Medewerkers kunnen profiteren van besparingen op dagelijkse uitgaven en speciale gelegenheden, waardoor hun koopkracht wordt verhoogd. Het bieden van kortingsdeals versterkt daarmee niet alleen de financiële voordelen voor werknemers, maar het bevordert ook een gevoel van waardering en loyaliteit.
Een positief werkgeversmerk zorgt voor loyale werknemers
Employee benefits zijn van cruciaal belang voor organisaties die hoogwaardig personeel willen aantrekken en behouden. Door het bieden van uitgebreide voordelen op het gebied van gezondheid, pensioen, vrije tijd en financiën kunnen werkgevers de tevredenheid, betrokkenheid en productiviteit van hun medewerkers vergroten. Bovendien dragen employee benefits bij aan een positief werkgeversimago en verminderen ze ziekteverzuim en personeelsverloop. Door een strategische planning, effectieve communicatie en regelmatige evaluatie kunnen organisaties ervoor zorgen dat hun employee benefits programma’s aansluiten bij de behoeften van hun medewerkers en bijdragen aan het succes van de organisatie.
Touch Incentive is partner van HR Live. Meer informatie over HR Live of tickets? Klik hier